Thursday 12 October 2017

Savage Fcp K Optioner


Jag undrade om jag bytte ut lager till en av dessa. Skulle jag behöva sänga det lager jag inte vill förlora någon noggrannhet eftersom jag är riktigt nära halv MOA med nuvarande lager från Savage Vilken hjälp skulle uppskattas. Om din vid halv MOA är jag inte säker på hur mycket nytt lager som ens skulle hjälpa dig. Jag har bara plockat upp min FCP-K så jag är intresserad av svaren, men det verkar som om du inte har ett riktigt bra räckvidd eller du kan inte ladda dem två områden kommer att strama upp dina grupper more. You vill ha skruvavståndet på 4 40 om du Savage är en nyare modell Mäta handskruvavståndet på ditt gevär innan du beställer lageret. Ursprungligen postat av Josh3239. Om du på halv MOA, jag Är inte säker på hur mycket ett nytt lager skulle hjälpa dig, jag har bara plockat upp min FCP-K så jag är intresserad av svaren men det verkar som om du inte har ett riktigt fint räckvidd eller om du inte laddar de två områdena kommer att strama upp dina grupper mer. Du kommer att älska geväret Jag vill inte strama upp mina grupper, jag vill bara ha en mer con fortabila lager utan att förlora någon noggrannhet om möjligt. Jag har läst lite avläsning på dessa lager och du måste vara försiktig med att avgöra om de kommer att fungera med bultlåsen framför avtryckaren. De flesta don t Savage har släppt några versioner Av FCP-K, använder den senaste versionen minen främre spärren och de flesta ersättningsbestånden passar inte. Den tidigare versionen använder en sidolås, som dessa lager gjordes för. Det finns mer skrivet om detta ämne på snipers hide forum än någonstans Annars har jag hittat hittills. Jag har inte varit ute för att skjuta mina ännu men baserat på de upplagda noggrannhetsrapporterna förändras aktien handlar mer om mode än noggrannhet. Ursprungligen postat av Holescreek. Jag har läst lite på dessa lager och du behöver att vara försiktig med att bestämma om de kommer att fungera med bultlåsen framför avtryckaren. De flesta don t Savage har släppt några versioner av FCP-K, den senaste versionen min använder frontlåset och de flesta reservdelar går inte att passa The öra Lier-versionen använder en sidolås som dessa lager gjordes för. Det finns mer skrivet om detta ämne på snipers hide forum än någon annanstans jag hittat hittills. Jag har inte varit ute för att skjuta mina men men baserat på den upplagda noggrannheten rapporter om förändring av aktien handlar mer om mode än noggrannhet. Tack för informationen har min också bultlåset i front. iPhone-versionen i realtid av GeoVario, LLC. Powered av vBulletin Version 3 8 9 Copyright 2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc. Savage Arms 10 FCP-K 308 - Rekommendera mina alternativ. Okej, så jag fick den här fantastiska gåvan från min fru den här julen. Det här är min första bollaktion med hög kraft. Jag vet att jag kommer att behöva ett anständigt räckvidd och bipod jag d tycker om att vara ganska exakt vid 800 yrd Alla rekommendationer skulle uppskattas. Harris bipod säkert Om du vill lura det lite, kolla in XLR Industries De gör ett en chassis system för den. Jag har samma pistol med XLR , SWFA SS 16 x 42 och Harris bipod Gun skottar konsekvent vid 1000yrds Med 168gr Nosler Competition ammo. Congrats, hon är en skönhet jag har en i 300 winmag, min kompis har 308 och han har precis en bra jul NYear present. För bipoden, få Harris S-BRM modellen Det är den mest populära bipoden Med en stor marginal med seriösa precisionskonfektkonkurrenter För 800yds kommer du att vilja ha en räckviddsbas med 20moa höjning inbyggd. Don t skimp på omfattningen Repeterbara torn är det viktigaste när det gäller precisionsskyttskytte. Ursprungligen postat Av ar15barrels. For bipoden får du Harris S-BRM-modellen. Det är den mest populära bipoden med stor marginal med seriösa precisionskonfektkonkurrenter. För 800yds kommer du att vilja ha en räckviddsbas med 20moa höjning inbyggd. Don t skimp På räckvidden Repeterbara torn är det viktigaste när det gäller precisionsskottskytte. Randall - ta på näsbromsen som följer med. Skulle du rekrytera eller få en annan broms. Ursprungligen postat av pratchett. Randall - din ta På munstyckbromsen som följer med. Skulle du rekrytera eller få en annan broms. Jag har ingen erfarenhet av den bräckliga bromsen, men från utseendet på det fungerar det nog bara bra. Konkrat, jag har samma gevär i 308 och bromsen fungerar bra, jag skulle inte ersätta den, skjuta den först och se känna för dig själv. Gå samma gevär förra året och det är ett mycket exakt verktyg direkt ur lådan. Om du är ny på långdistansskytte kan du Vill gå med ett mil-mil-räckvidd. Du kommer sannolikt att sluta investera så mycket i räckvidden som i geväret. Matcha upp det med en solid 20MOA-bas och kvalitetsringar. När du har allt detta ställt in och ringt in investerar du i En precisionskärlskurs Bli bekant med din gevär och hur POI ändras beroende på fotograferingsförhållandena. En sista sak - ta reda på vilken ammo du vill använda och lagra på den - om du verkligen vill gå långt, investera i match - Hej Tacka alla för in-puten jag vet att en bra räckvidd kommer att vara dyrt och för rekommenderar Harris bipod så med det i åtanke gör ersätter Savage Accu-Stock göra så mycket av en skillnad. Ursprungligen postat av Rightwinger. Hey Tack alla för in-puten Jag vet att en bra räckvidd kommer att vara dyrt och för att rekommendera Harris bipod så med Att tänka på att ersätta Savage Accu-Stock gör så mycket av skillnaden. Försök skjuta AccuStock först innan du spenderar pengar Huvudskälet till att byta ut ett lager på denna typ av gevär skulle vara så bra det passar den skytt som jag har taktiskt, eller Är det taktiklager, och justeringar för längd på drag och kamhöjd är mycket användbara, speciellt för positionsskytte. Vad jag avslutar gör är att ha laminerade halvfabrikat lager med extra kammaterial och passa det på min kropp så när jag placerar min kinn på kammen, jag tittar igenom omfattningen Fånga här är jag skytte varminter, alltid av en bärbar bänk och bara ut till 350 meter högst, inte att jag vann t försöker splat ut längre på en still dag. e är en uppgradering som jag just beställde för mina tre Savage Precision Target Actions som svarar på några frågor jag hade om prestanda, var noga med att läsa artikeln från The Shooter's Journal längst ner på sidan. För att ändra bulthuvudet behöver du ordentligt En insexnyckel som passar bultmuttern och en spegelmätare som är inställd på GO och NO GO för din patron. Justering av huvudutrymme kräver en fatskruvmask och fatmutternyckel eller att en smedsmed gör jobbet Ingen sann Savage-fläkt kan existera utan att verktygen byts ut fat och skruvhuvud Det kan bli tvång, med en anpassad high-end fat som är uppbyggd i vilken patron du vill ha, vilken längd, vilken som helst kontur, vilken vridning eller vridform som helst, polygonal vridning, tre spår till sex spår, knapp eller skär rifling Sedan har förmågan att byta in och ut sig själv. Jag märkte att Savage-bultens huvuden är skraj, vissa kommer att börja rosta i ytan groparna nästan omedelbart, även när de är ordentligt rengjorda, lubed och lagrade i en fuktstyrd säker N en är död platt över ansiktet, men noggrannhet är fortfarande bra Faktum är att det alltid har förvånat mig hur bra de Savage-skotten gav dem som ett resultat av en explosion i en maskinvarufabrik. Notera att Norm Darnell i artikeln utelämnar ejektorn stift, detta görs med hjälp av enstaka skottbultarbetsskyttar för att eliminera fallen från att skjutas till ena sidan av kammaren, vilket skapar spänning under avfyrningscykeln och att ha fallhalsen släpad mot kammerväggarna, orsaken till dunkade halsar och den lilla ljuspunkten i vissa fall munnar De vill inte heller att deras mässing kastas över hela intervallet, de hämtar bara den längst ner på matningsramen. Magazine matade gevär kan ha en lättare ejektorfjäder installerad som fortfarande ger funktionalitet samtidigt som effekten minskas Bara något annat att obsessera. Enkel rådgivning Sträva efter att bli en bra rifleman, inte en bra pistoluppsamlare. Ladda upp ett komplett sortiment, ta den långa köra tidigt på morgonen och spendera pengarna på gas, avgifter Och ammunition och komma till intervallet varje vecka Det tar mycket deltid och pengar att göra det, men det är det enda sättet att bli en bättre shooter. När du kan korrekt beräkna intervallet med MIL och doppa vinden, och känna till justeringarna För din optik för båda utan att använda ett fuskblad, kommer du att vara på väg till att bli en bra rifleman Låter enkelt, gör det inte Det är faktiskt, om du har disciplinen och löser att se det och gå av soffan. bästa skytten i mitt sortiment har en gammal böjd träskiva med ett flertal kanaltape staplade högt för en anpassad passform. Hans räckvidd är uppslagen och inte väldigt dyr. Han kan slå någonting du ringer ut, vid första skottet, ut Till 900 meter varje gång han inte spenderar någon tid på forumet spenderar han sin tid på intervallet och tar mycket bra anteckningar. Se dig på intervallet. Hur mycket kommer chasis från XLR också ut. Avsättning Modell 10 FCP - K. Savage Model 10 FCP-K är en bult-action-gevär kammad i 308 Win och 223 Rem Det är en av 10 riflar i Savage s Law Enforcement Series Savage Arms grundades 1894 och har sitt huvudkontor i Westfield, Massachusetts. Modell 10 FCP-K har ett kolstålfat och ett syntetiskt lager, båda färdiga i matt svart. Modell 10 FCP-K använder Ett räfflat fat för minskad vikt och ökad värmeavledning. Det har också en munstycksbrytning för minskad filtrekyl. Ytterligare funktioner inkluderar en avtagbar lådmagasin, rutiga grepp och svängbara knoppar. Modell 10 FCP-K använder även Savages AccuTrigger-system. Denna inkludering har en tvåstegs utlösningsdesign där den första ventilerade utlösaren verkar för att koppla ur en säkerhetsmekanism. När detta inträffar kan den andra avtryckaren tryckas ned för att aktivera avfyrningsstiftet, utlösarenheten är också användarjusterbar för vikten av drag. Modell 10 FCP - K har också Savages patenterade AccuStock-system AccuStock använder en integrerad aluminiumspinal som löper längden på underarmen, vilket resulterar i ett mer styvt lager som tillåter s tunneln att flyta fritt Dessutom är AccuStock bäddad för att applicera både horisontellt och vertikalt tredimensionellt tryck på åtgärden. Detta uppnår en stramare passform mellan lager och handling, vilket resulterar i ökad total pistolnoggrannhet. Modell 10 FCP - K är borrad och tappad för räckviddsfästen och är konstruerad för brottsbekämpningsapplikationer. Borttagbart lådmagasin AccuTrigger system AccuStock-system räfflade fat nosspetsbrott med kontrollerade grepp och svängbara dubbar.

No comments:

Post a Comment