Saturday 30 September 2017

Ozforex Travel Kort Bubbelpool


Vilket resekort är bäst för dig Att ta en resa utomlands är ett helvete mycket roligt. Att köpa kläder, redskap och undersöka var du kan gå är några av de mest spännande delarna av planeringsfasen. Och då finns det svårare uppgifter som att få visum. sparar pengar för att resa och bära farväl till familjen. En annan av de svåra uppgifterna är att utarbeta det bästa resekortalternativet för att få tillgång till dina pengar utomlands. För ungefär 15 år sedan handlade det om resekontroller eller gömmer pengar i din socka. Nu kan du få pengar precis som du gör hemma, från bankomaterna. En kort notering innan jag börjar, min kunskap är bara från den australiska marknaden så ledsen om det inte hänvisar till dig men hej allt du reser australierna är säker på att läsa vidare. När jag undersökte min resa för 3 år sedan tittade jag på alternativen för hur jag kunde få mina pengar utomlands billigt och på det enklaste sättet. Alternativen såg så ut som följande: Få ett resekort Ta pengar och sätt det i din socka Få XYZ-valuta innan du går hem Ta ditt nuvarande DebitCredit-kort och använd det resekortet Alla de stora bankerna erbjuder någon form av resekort och här är länkarna till några få jag hittade snabbt, Nab Travel Card. Commonwealth Bank Travel Money Card förstärker ANZ Travel Card. You8217ll hittar också en massa andra leverantörer som alla erbjuder samma typ av kort också, det finns en stor uppförsäljning för att få resenärer att använda dessa. De låter bra, åtminstone gör de tills du klickar på avgifterna. Du har kortavgift, transaktionsavgift, valutaomvandlingsavgift, inaktivitetsavgift8230. (Seriöst laddar de dig om du inte använder kortet). Jag trodde att dessa var kort för att göra livet enklare för resenärer men i mitt sinne är de alla en komplett rip off så snälla don8217t få en. Kassa i socktricket Det här kan vara bra för en veckas resa till Asien där det finns växlare överallt men om du planerar en årslång vistelse eller bara en 3 månaders Europa backpacking resa då tvivlar jag på dig att få dig med 10k fylld i där. Jag tenderar att lämna landet med cirka 20-30 australiska dollar som jag kan byta på flygplatser etc om det behövs för att köpa en drink eller något att äta men att alla är. Även om du fick dina pengar utomlands, hur paranoid skulle du bo på ett vandrarhem med den typen pengar på dig Få XYZ-valuta innan du lämnar Med denna I8217m pratar du om att göra detsamma som ovan men konvertera det till euro, pund, Amerikanska dollar osv innan du går hem. Återigen bra idé för några dagar men långsiktigt reser it8217s knappast möjligt. Du står också för att förlora pengar om växelkursen förändras dramatiskt medan du är borta. Visst kan det aldrig vara en stor förändring men hej varje dollar räknas när det gäller en budget. Ta ditt DebitCredit Card med dig Detta är ett av de alternativ jag använder hela tiden. It8217s bekväm eftersom jag kan logga in på mitt internetbank och enkelt se hur mycket pengar som finns på mitt konto. Jag har säkerheten för min bank som jag vet att ta hand om mig och för att vara ärlig är valutakonverteringsavgifterna och så vidare mycket mindre än det som I8217d betalar med ett resekort. Medan jag bara kan tala för de delar av världen som I8217ve använde mitt kort (EuropeAmerica) I8217ve aldrig någonsin haft ett problem med det. Ett bra tips för att gå ner på denna rutt är att du kan lägga till föräldrars vänner som du litar på som auktoriserade representanter på ditt konto, så om ett kort är stulen kan du snabbt ringa dem för att avbryta ditt kort. Detta sparar dig när du ringer till en bank utomlands som kan minska dina stressnivåer efter att ha haft ett kort som är stulet eller förlorat. Bonusalternativ Det finns givetvis alltid ett bonusalternativ för dem med bra kreditrekord och är villiga att anmäla sig till ett nytt kreditkort. I all min forskning är det enda kortet som kommer nära det som I8217d kallar ett riktigt resekort 28 Degrees Mastercard (tidigare känt som Wizard Clear Advantage Mastercard). Det tar ingen avgift, inga valutakonverteringsavgifter eller uttagsavgifter alls. För resenärer seriösa om att få ut det mesta av sina pengar är det kortet för dig. Det bästa sättet att använda detta kort är att ladda kortet med några av dina resursmedel innan du reser. Därefter använder du detta för alla uttag och köp av ATM. Med kreditkortet you8217ll betalar du inget intresse om du glömmer att fylla på det, till skillnad från att använda det som ett kreditkort som du betalar ut varje månad. Hur gör jag det För fullständig säkerhet medan I8217m reser använder jag två av ovanstående alternativ. För det första för att om ett kort blir stulet eller förlorat vill jag ha en backup-lösning. Således reser jag med min 28 grader Mastercard och mitt VisaMastercard från min bank hemma. 28 Degrees-kortet används för alla mina dagliga behov och jag använder mina lokala bankkort för stora inköp som jag har länkat till mitt frekventa flyerkonto. Med tanke på alla resor gör jag det värt att få lite belöning med små saker som dessa, så de små extraavgifterna är värda det. Hur får du tillgång till dina pengar utomlands Älskar att höra om du har ett annat alternativ eller om du från ett annat land vad du använder. Har du läst dessa Share och bokmärket detta inlägg: Spara nu med smartare pengaröverföringar Jag har bara positiva kommentarer till OFX. Jag överför pengar från USA till NZ ibland och jag har bara haft framgång med detta företag. De är effektiva på alla sätt - jag kan inte tro hur mycket pengar det räddade oss att överföra via OFX jämfört med att gå igenom en bank. 5 Internationell Penningöverföring Kathleen King. Januari 2017Jag har använt denna tjänst i många år, jag har funnit det vara det mest kostnadseffektiva och mycket effektiva systemet. 5 Internationell Penningöverföring Gavin Ritz. Januari 2017Förfrågade frågor VIKTIGT: Den här informationen har förberetts för distribution via internet och utan att ta hänsyn till investeringsmålen, den finansiella situationen och särskilda behov hos någon viss person. OzForex Limited ABN 65 092 375 703 (handel som ldquoOFXrdquo) och dess dotterbolag ger inga rekommendationer om fördelarna med någon finansiell produkt som avses på webbplatsen, e-post eller dess relaterade webbplatser. Läs vår produktinformation och vår Financial Services Guide. DISCLAIMER: OFX ger ingen garanti, uttrycklig eller underförstådd, om lämpligheten, fullständigheten, kvaliteten eller exaktheten av informationen och modellerna som tillhandahålls på denna webbplats. Läs hela ansvarsfriskrivningen. O FX tillhandahåller internationella pengaröverföringstjänster till privata kunder och företagskunder. Använd vår gratis valutakonverterare, växelkortsdiagram, ekonomisk kalender, fördjupade valutainnews och uppdateringar och dra nytta av konkurrenskraftiga valutakurser och enastående kundservice. OFX är reglerad i Australien av ASIC (AFS Licensnummer 226 484). Du är här: Hem rarr 2012 rarr November rarr Tar Australien Postbelastning 038 Go Resa gå avstånd Gör Australien Postbelastning 038 Go Resa gå avstånd Ett par Månader sedan gav vi dig nedgången på Australien Inlägg Load amp Go Visa Prepaid 8211 våra nationella posties första Visa-kort. Vi var imponerade av sin nya förbetalda strategi som gjorde det möjligt för människor att njuta av alla fördelar med Visas globala nätverk utan att behöva gå igenom den noga registrerade processen som normalt förknippas med kreditkort. Vi fann dock att det saknas reseffektsfunktioner som var besvikande, vilket gjorde Load Amp Go ett dyrt val för resenärer som önskar göra inköp i andra valutor än Aussie-dollar. Cue Load amp Go Travel, en ny version av standard Load amp Go men med extra funktioner för att vinna över hjärtan av globetrotters och kunniga online-shoppare som gillar att shoppa med utländska återförsäljare. Vad som är annorlunda mellan de två Load amp Go Visa-korten Standard Load amp Go är ett bra alternativ Visa-kort som är utformat för personer som behöver göra enkla köp på nätet i Australien, medan Load amp Go Travel är speciellt riktade mot internationella resenärer. En viktig skillnad som skiljer de två korten är den multifunktionsfunktionalitet som följer med Load amp Go Travel, vilket gör det möjligt att hålla upp till 5 olika valutor vid en tidpunkt (AUD, NZD, USD, EUR, GBP). Medan standardkortet endast tar Aussie Dollars och tar ut en 3 konverteringsavgift för inköp gjorda i utländsk valuta, avaktiveras funktionen Load amp Go Travels multi-valuta den avgiften om dina betalningar görs i Nya Zeeland, amerikanska, europeiska eller brittiska valutor. Andra skillnader inkluderar en ökad lägsta belopp på 100 på Load Amp Go Travel (20 på standardkortet). Du kan ladda upp till motsvarande AUD10.000 på Travel, jämfört med 999 på standardkortet. Och körsbäret överst på Australien Post har skrotat den engångsavgiften på Load amp Go Travel, vilket sparar dig 6,95. Men heres där Australien Post befinner sig i en bit av en konundrum. Standard Load Amp Go är ett av de få förbetalda Visa-korten på den australiska marknaden. Men Load Amp Go Travel konkurrerar med många andra förutbetalda resekort som erbjuds av Big 4 Banks, och stora valutahandlare som Travelex och OzForex. Hur laddningsförstärkaren Go Travel jämför Eftersom laddningsförstärkaren Go Travel är ett förbetalt multi-valuta-kort, kan du pitta det mot andra förutbetalda multi-valutakort för att göra vår jämförelse rättvis. Load amp Go Travel börjar med en bra anteckning genom att ingen köpavgift, som när du anser att några av sina konkurrenter som OzForexs Travel Card tar ut kunder 15 för bara kortet, är stort värde. Det är också en av de få förutbetalda resekorten utan omladdningskostnader, men Load amp Go Travel har en relativt låg maxbelastningsbelopp, så du måste ladda om det oftare än sina konkurrenter. Andra funktioner i Load amp Go Travel inkluderar 2 utbetalningsavgifter för ATM, 15 ersättningskortavgift och 3 valutakursomvandlingsavgift, som alla är ganska vanliga på förkortade resekortmarknaden. Se tabellen nedan för en fullständig sammanfattning av jämförelsen: En av de viktigaste fördelarna med att använda ett förbetalt resekort är möjligheten att låsa i växelkurser innan du reser. Det betyder att du vet exakt hur mycket du spenderar, och kan budgeta i enlighet med detta. Växelkurserna varierar emellertid mellan olika leverantörer av resekort, så det är viktigt att du hittar den högsta kursen för att få ut det mesta av våra hårda intjänade Aussie-dollar. När vi jämförde priser på Australien Post webbplats. Det visade att Load Amp Go Go Travel erbjöd de bästa växelkurserna med en klar marginal. Heres look: Australia Post Load amp Gå till OzForex Travel Card Data korrigerad den 8-11-12 Saker att se ut Även om Load amp Go Travel låter dig låsa några av de bästa valutakurserna på marknaden, kom ihåg att Priserna är dynamiska och varierar hela tiden. Så innan du laddar upp dina valutor är det viktigt att kontrollera växelkurserna som Australien Post annonserar på dagen. Du kan välja att ladda pengar på Load Amp Go Travel via BPAY men kom ihåg att BPAY tar en 1 provisionavgift och konverterar dina Aussie Dollars till sina växelkurser, inte priserna kommer du att få på Australia Post. Om du ska resa till mer exotiska destinationer, kommer en 3-växelkurs som träder i kraft om dina köp görs i valutor utanför AUD, NZD, USD, EUR och GBP. Australien Post tar också ut en nyfiket liten transaktionsavgift på 0,09 för betalningar gjorda i Aussie Dollars, men denna avgift är begränsad till 0,99 per månad. Och om du någonsin befinner dig i behov av telefonsupport, måste du hosta upp 4 för privilegiet att ringa live kundservice. Går det på avstånd Load amp Go Travel står ut bland det förköpta kortpaketet med flera valutor genom att inte ha några omlastnings - och köpavgifter, och erbjuder konkurrenskraftiga växelkurser som kommer att öka dina dollar ytterligare. Dess multifunktionsfunktionalitet låter dig också göra inköp i AUD, NZD, USD, EUR och GBP utan att du debiterar utländska valutakommissioner, vilket är något som vanliga kreditkort inte kan intyga. Vi tror att Load Amp Go också passar online-shoppare. Dess låga kostnader, låga underhållsfunktioner gör det värt att kolla om du planerar att köpa de flesta av dina julklappar från online-återförsäljare utomlands. Uppdatering: OzForex hanterar inte längre nya resekortstillämpningar. Har Australien Post Load 038 Go Travel gå avståndet senast ändrats: 26 juli 2016 av Shaun Leung Shaun Leung är en infografisk designer, demystifying hardcore finansiell information och statistik i lättlästa mästerverk. Andra pengar savvy bloggar Mozo ger faktuell information i förhållande till finansiella produkter. Medan Mozo försöker göra ett brett utbud av produkter och leverantörer tillgängliga via sin webbplats kan det inte täcka alla tillgängliga alternativ för dig. Informationen som publiceras på Mozo är endast generell och beaktar inte dina personliga mål, ekonomiska situation eller särskilda behov och rekommenderar inte någon speciell produkt till dig. Om du väljer att ansöka om en produkt kommer du att handskas direkt med den leverantören och inte med Mozo. Mozo rekommenderar att du läser relevant PDS eller erbjuder dokumentation innan du tar upp något finansiellt erbjudande. För mer information, se Mozos FSG, Allmänna rådsvillkor eller Användarvillkor. Copyright 2008-2015 Mozo Pty Ltd. Alla rättigheter reserverade. ABN: 68 128 199 208. AFSL-amp ACL 328141

No comments:

Post a Comment